piątek, 1 marca 2013

Warsztat - Jagdpanzer IV L70

Witam wszystkich

Czekając na kalki do shermana postanowiłem pomalować następny model... padło na tytułową Jagę za którą chce podziękować koledze z forum. Zainspirowany pracą Jagdpanther late type tamiya 1/35 autorstwa Tomasza Dudka postanowiłem przenieść ten kamuflaż moją techniką na Jage.

Kiedyś jeden z forumowiczów pisał do mnie żebym troszkę zdradził jak robię przejścia między kolorami na swoich modelach więc stwierdziłem że pokaże to na tym modelu.

Etap 1
Kolor bazowy i pierwsze maskowanie... plastelina beztłuszczowa Blue Tack układana na modelu a potem końcówką pędzla dociskana żeby nadać większe pofalowanie wężykom.


Etap 2
Następnie malowanie i zabezpieczenie przed dalszym etapem... tym razem tak ja na to mówię wydzieranka.
Zawsze używam papierowej taśmy malarskiej ale z braku jej użyłem pierwszy raz folię aluminiową samoprzylepną. (w sumie pracuje się z nią tak samo dobrze jak z taśmą malarską)
Chyba zbytnio niczego nie trzeba tutaj tłumaczyć, zdjęcia pokazują wszystko... malutkie kawałeczki taśmy przyklejamy do Blue Tack w miejsca które mają być nie pomalowane.




Etap 3
Ostatnie malowanie i ściąganie warstw maskujących... z racji iż mój aerograf nie należy do tych najlepszych to sprawił mi kilka niespodzianek które będę musiał pędzelkiem poprawić.


Mam nadzieje że efekt mojego malowania przypadnie wam do gustu... wiem że to nie jest identyczne jak u Tomka ponieważ ona malował bez maskowania no ale jak pisałem mój aero się do takich zabaw nie nadaje.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz